torsdag 8. januar 2009

Portefolie/Avis


Læreplanmål:

  • "Å kunne uttrykke seg skriftlig i medium og kommunikasjon innebærer å utforme tekster i ulike sjangrer til bruk i ulike medier. Det innebærer også å kunne skrive et variert og presist språk."
  • "Analysere bruk av kilder innen ulike medier og i egne produkter, og selv utøve kildekritikk"
Framgangsmåte:
I Haust fekk me ei oppgåve å skrive ein nyheitsartikkel/reportasje.

Då eg var på utplassering i sportavdeling Budstikka media der eg jobba under André Strømnes fekk eg erfaring i korleis skrive nyheitsreportasje.


Eg valde å skrive om den heldige gaupningen Pablo Navarro som var ein av dei 16 heldige som kom inn på Jæren surfelinje. Pablo fekk inspirasjonen sin i 3ID når han og klassen var på Surfing på Stadt. Saka mi blei ei undersak av ei annan sak som Margreta skreiv om surfing på Stadt.

Prosessmodellen eg brukte: SENDAR --> MEDIUM(BODSKAP) --> MOTTAKAR.(Mediemøte, s.19)

Surfaren Pablo Navarro, også tidlegare idrettselev var på Jæren folkehøgskule då me fekk denne oppgåva. Eg sende derfor EMAIL til han med alle spørsmåla som eg hadde planlagt.


Målgruppa var å nå ut til dei som bur i indre sogn. Ungdom i ein alder av 16-20, dei som søkjer utfordringar innanfor utdanningen sin. SJØLVSAGT var denne artikkelen for alle, men å skrive om ein ungdom frå Gaupne som tek seg eit år på folkehøgskule er for folk som vurderer eit slikt valg sjølv!

Saka mi.
Oppsettet:
Det første eg lærte på Budstikka Media var å aldri bruke oppattaking i:

  • Ingress
  • Brødtekst
  • Tittel
  • Biletetekst

For å få saka mi GOD, prøvde eg å følgje nokre av nyheitskriteria.(Mediekommunikasjon 2, s. 296)

Tittel:
Skal skildre saka si heilheit. Heile temaet skal bli "hinta" av i tittelen. Eg sleit ein god stund med val av tittel for å ikkje bruke oppattaking, men kom fram med eit veldig godt sluttpunkt!

Biletet:
Biletet er noko av det viktigaste. Viss biletet er dårleg, mistar lesaren litt av interessa for saka. Noko av det fyrste ein lesar ser etter er kontrastar òg biletet. Ein skarp raudfarge vil fange merksemd, og det samme vil eit godt bilete. Eg valde derfor å bruke eit "action"bilete av Pablo under surfing, som skildrar temaet og artikkelen som heilheit veldig godt!

Ingress:
Brukte korte og lettforståelege setningar, med ikkje bruk av oppattaking. Ingressen skal forklare saka kort og greitt! Eg fortel enkelt om plassen Jæren og kva folkehøgskulen har å tilby. For å få den ingressen EG ville ha måtte eg undersøkje om folkehøgskulen. Ingressen skal gjere lesaren interessert, altså korte setningar og fakta. Lesaren må ikkje bli LEI.

Hovudtekst/Mellomtekstar:
Bruk av intervju, gode mellomtittlar og alt som skal få lesaren interessert. I ingressen fekk ein vite kort kva Jæren har å tilby, men i hovudteksten får du vite pris, og kva dei gjere iløpet av året. Om du les ingressen og blir interessert, kjem du garantert til å stille deg sjølv spørsmål. Dei får du svar på i hovudteksten.

Avslutning:
"Avslutningen er noko av det viktigaste" - Andrè Strømnes. Som avslutning valde eg å bruke eit sitat frå intervjuobjektet mitt. Han fortel om det beste med surfing!

Vurdering:
Eg føler sjølv at denne artikkelen tilbyr lesaren det meste. Relevans, identifikasjon, nærleik, vesentleg og forståing. Det eg prøvde å gjere var å bruke nyheitskriteria som veiledning for korleis eg skulle finne ei sak og skrive ei. "Nært framfor fjernt og nytt framfor gammalt".(Mediemøte, s. 121). Det einaste eg ville gjort annarledes om eg kunne var å tatt intervjuet "ansikt til ansikt". Dei kreative vala eg tok var akkurat som eg ville ha det og eg føler at denne artikkelen når ut til den målgruppa eg ville ha. Om du les tittelen og ingressen på denne saka, garanterer eg at du vil lese ferdig!





Ingen kommentarer: