fredag 9. januar 2009

Portefolie/Radio

Læreplanmål:

  • Analysere bruk av kilder innen ulike medier og i egne produkter, og selv utøve kildekritikk
  • Velge og bruke utstyr og programvare tilpasset produkt og rammevilkår

Tidlegare i år fekk me i oppgåve å lage ei aktuell radiosending. Me blei delt inn i grupper, men skulle lage våres eigne blokker. Eg og Simon jobba ilag.


Bjørn - Veitastrond


Det som eg har fått inspirasjon av innan radio
: Radioresepsjonen heimeside
Radioresepsjonen er eit radioprogram som i tillegg til humor gjer deg radioteater på HØGT NIVÅ! Om eg nokon gong skal byrje med radio, er det pågrunn av desse folka. Her er litt av kva dei har å tilby: Radioresepsjonen: Spencer ringer Bjarte

Framgangsmåte:
Det fyrste me gjorde var å finne ei aktuell sak. Eg kom på at Bjørn skulle spele mot Veitastrond den veka me fikk oppgåva, og derfor valde me å ta denne store lokalhendinga.

Når me skulle byrje å tenke på kjelder til denne hendinga er det viktig å ha kjeldekritikk og stille seg spørsmål som foreksempel:
  • Er kjelda truverdig?
  • Er kjelda objektiv?
  • Er kjelda nøyaktig?
  • Er kjelda eigna for formålet?
  • (Mediemøter, s. 40)
For å få med alle sin meining i denne saka intervjua me trenaren til både bjørn og veistastrond både før og etter kampen for å få pre-match kjensler og etter kampen kjensler. Det er viktigt å få med god miljølyd/Kontentum når du er på intervju. "Miljølyd består av stort sett av lyd vi kan sjå på som sympton"(Lyd 2.0, s. 22)

I vår samanheng, når det gjeld live frå staden er kontentum veldig viktig. Me tok med kontentum frå dommaren, alle måla, ein utvisning i kampens hete osv. Då får lyttaren føre seg eit bilete at han er der.

Om ein arbeidar med radio, gjer du alt sjølv: "du legg ein plan, gjer ein avtale, møter samtalepartneren, gjennomfører samtalen og tek opp det heile"(Lyd 2.0, s. 27). Men den aller viktigaste delen av lydopptak er sjølve ideen. Ein må vite kva ein skal formidle gjennom bodskapet. Det me ville formidle var eit storoppgjer mellom veitastrond og bjørn som begge var store opprykkskandidatar. Det er ikkje ofte det møt opp 300 mennesker på ein 5-divisjonskamp i Sogn og Fjordane.

Som utstyr brukte eg og Simon Maycom, som er handhaldt opptaksutstyr. Når du skal intervjue er det viktig å bruke fokusering av lydkjelda. "Plassere mikrofonen så nær lydkjelda som mogleg"(Lyd 2.0, s. 29)

Innanfor lyd og lydprodusering er all lyd som kjem med på opptaket viktigt. Derfor er det særs viktig at me ikkje fekk med støy. "Støy er uønsket lyd"(Lyd 2.0, s. 63). Smatting og smålydar, kontentum, støy, ikkje språkelege menneskelydar. Det er ting du vil unngå under opptak som er vanskeleg å få vekk under redigering. Derfor er det viktig at opptaka er gode!


Under radioproduksjon er det viktig å vite korleis du sit under ein samtale, korleis ein gjennomfører intervjuet og får det best mogleg opptaket.

Redigering:
Etter alle opptaka og blokkingen(
Under blokkinga brukte me ein kulemikrofon og "Bruk av proximityeffekten").(Lyd 2.0, s. 77) måtte me redigere det samen. Programmet me bruka til lydredigering er Soundtrack Pro. Ved bruk av klipping og liming, bruk av kontentum til og i overgangar. Redigeringa er det som tek lengst tid av heile prosessen. For å få overgangane gode og lyden til å passe bra, volumet justerast, bruk av inn og ut-fading og få det perfekte produkt. Det du gjer under redigerina er klipping og liming, gjennomgong av produktet, og deretter finpussingen til slutt. Om produktet skal bli bra, må redigera vere bra!


Vurdering:
Det ferdige produktet blei som eg og simon ville. Det er viktig at plasseringen og stemmekvaliteten under blokkinga er bra, og det fikk me til på denne saka. Det einaste me kunne gjort annarledes, og ifølge Inge kjell, var å få kontentum frå publikum. Ellers er saka godt gjennomført, god mikrofonbruk, gode intervjuobjekt og god blokking og veldig godt kontentum frå kampen.

Ingen kommentarer: