mandag 31. mai 2010

Portefolio/3-Russeavis

Læreplanmål:
  • "Å kunne uttrykke seg skriftlig i medium og kommunikasjon innebærer å utforme tekster i ulike sjangrer til bruk i ulike medier. Det innebærer også å kunne skrive et variert og presist språk."
  • "Analysere bruk av kilder innen ulike medier og i egne produkter, og selv utøve kildekritikk"
Prosessmodellen eg brukte: SENDAR --> MEDIUM(BODSKAP) --> MOTTAKAR.(Mediemøte, s.19)
Målgruppa var å nå ut til dei som er russ eller tilhengar av russen. Det vil sei i ei aldersgruppe frå alderen 18-25. Saka er sjølvsagt for alle, men dette er ei definert målgruppe.
Saka mi består av..
  • Ingress
  • Brødtekst
  • Tittel
  • Biletetekst

For å få saka mi GOD, prøvde eg å følgje nokre av nyheitskriteria.(Mediekommunikasjon 2, s. 296)

Tittel
Skal skildre saka si heilheit. Heile temaet skal bli "hinta" av i tittelen. Eg sleit i starten med å velgje ein rett tittel og sidan saka mi var svært utradisjonell. Tittelen blei "drikk øl med stil" sidan saka handlar om forskjellige øltypar som kanskje ikkje er så tradisjonelle for dagens ungdom og i dette tilfellet, russeungdom.

Biletet:
Biletet er noko av det viktigaste. Viss biletet er dårleg, mistar lesaren litt av interessa for saka. Noko av det fyrste ein lesar ser etter er kontrastar òg biletet. Eg valde å bruke som hovudbilete eit bilete av alle øltypane sidan det var ein sak om øl. Som andre bilete brukte eg eit bilete av testpanelet for å gjere kjennskap til personane og lesarane.

Ingress
Brukte korte og lettforståelege setningar, med ikkje bruk av oppattaking. Ingressen skal forklare saka kort og greitt! Eg fortel enkelt om øl og gleda meg øl og sumar. Ingressen skal gjere lesaren interessert, altså korte setningar og fakta. Lesaren må ikkje bli LEI.

Hovudtekst/Mellomtekstar
Bruk av intervju, gode mellomtittlar og alt som skal få lesaren interessert. I ingressen sel eg testen og ølet, men i hovudteksten får du vite pris og meiningar om ølet, og kva du får for pengane. Om du les ingressen og blir interessert, kjem du garantert til å stille deg sjølv spørsmål. Dei får du svar på i hovudteksten.

Avslutning
"Avslutningen er noko av det viktigaste" - Andrè Strømnes. Heile poenget med denne artikkelen var å få testa ut nye øltypar som ikkje er så tradisjonelle blant ungdom om det så gjeld pris eller sjangsen til å prøve noko nytt istadenfor å gå på det sikre. Avslutninga er ikkje tradisjonell ettersom dette ikkje er ei tradisjonell avissak. Det er ei testkåring av øltypar der eit jurypanel bedømmer øltypane og gjer poeng.

Vurdering
Eg føler sjølv at denne artikkelen tilbyr lesaren det meste. Relevans, identifikasjon, nærleik, vesentleg og forståing. Det eg prøvde å gjere var å bruke nyheitskriteria som veiledning for korleis eg skulle finne ei sak og skrive ei. "Nært framfor fjernt og nytt framfor gammalt".(Mediemøte, s. 121). Det eg prøver å forklare er at all ungdom kjenner seg at når dei ser ein slik test og kanskje referer til dette. Det er ikkje mange ungdom som har testa ut all øltypane og ikkje har råd til å bruke all pengane sine på dette i russetida. Derfor har me gjort det for dei. Dette fungerar svært bra. Eit av minusa er biletekvaliteten blei litt dårlegare ettersom eg måtte forstørra biletet. Men alle elementa frå tittel til ingress til biletet fungerar svært bra og får til slutt eit svært samansatt og godt produkt.



Ingen kommentarer: